Yhdistys

Sporticus ry on liikunta- ja terveystieteiden opiskelijoiden ainejärjestö.

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja valvoa jäsentensä opiskelumahdollisuuksia ja ammatillisia etuja sekä pyrkiä lisäämään jäsentensä hyvinvointia monimuotoisella virkistystoiminnalla. Sporticuksella on tällä hetkellä yli 750 jäsentä, joiden etuja yhdistys aktiivisesti ajaa.

Yhteistyökumppanit

Sporticus tekee jatkuvasti yhteistyötä oman tiedekuntamme lisäksi Jyväskylän ylioppilaskunnan (JYY), yliopiston muiden ainejärjestöjen sekä yritysmaailman kanssa.h

Hallitus

Sporticus ry:n ylintä päätösvaltaa käyttää yhdistyksen kokous, johon on osallistumisoikeus kaikilla yhdistyksen jäsenillä. Yhdistyksen hallintoa ja toimintaa johtaa vuosittain vaihtuva hallitus.

Yhdistyksen säännöt

Yhdistyksen toimintaa ohjaa yhdistyksen säännöt. Tutustu Sporticuksen sääntöihin alla olevasta linkistä.

Edunvalvonta

Sporticus valvoo jäsentensä oikeuksia ja etuja niin tiedekunnassa, yliopistossa kuin valtakunnallisestikin.

Mammat ja papat

Mammat ja Papat toimivat vuosikurssiensa yhteyshenkilöinä ja tärkeänä linkkinä Sporticuksen ja opiskelijoiden välillä. Heillä on suuri rooli esimerkiksi vuosikurssien vastuulle annettujen tapahtumien järjestämisessä. Lue lisää vuosikurssikohtaisista tehtävistä alla olevasta linkistä.

Tapahtumat ja tuotemyynti

Sporticus myy lippuja tapahtumiin sekä tuotteitaan kide.app -sovelluksessa sekä myyntipäivissä Liikunnalla. Alla olevasta linkistä voit lukea lisää!